Shocked as hell!

Eheh. Jag kom hem för en timme sedan och har bara strövat omkring i huset. Jag har inte haft någonting på grund av att jag inte haft något internet. Jag somnade nästan för att jag var så jävla trött men mamma kom in i mitt rum och sa att jag inte fick sova. Och då kollar man ju självklart på sin 21 åriga bror som ligger och sover i soffan och tänker "Tänk om jag också kunde få vara 21 och bestämma över mig själv".  Men aja. Jag måste berätta en sak som hände när jag och klassen var påväg till Riksdagen.

I Slussen hoppade vi på en buss som gick till Karolinska Sjukhuset. Vi skrattade och hade jätteroligt. Jag och Felicia satt och skrattade åt Isak som satt och pratade med två gamla personer. "Han och hans nya homies" sa vi. Helt plötsligt så skakar bussen till och tvärnitar, alla flyger åt alla möjliga håll och alla skriker. Jag ramlar ner på golvet med Felicia över mig och jag ser en stackars tant ligga på golvet. Jag och Felicia tar oss upp och jag ser att många har ramlat men det är ändå många som är oskadda. Det är en tjej längst fram som ligger och blöder från huvudet. Först trodde jag att hon var död för att hon låg helt stilla men sedan rörde hon på sig. Jag hör hur någon skriker "Herregud, Mikaela blöder!" men inte vart, "det är fan min klasskamrat" tänker jag då. En annan tjej skriker på busschauffören att ringa ambulans men gör det istället själv för att hon inte orkar vänta. Många gråter och är ledsna men jag bara skakar. Jag är inte så känslig (hatar att inte vara det). Tänk er när alla gråter förutom du, man känner sig så jävla ensam. Iallafall. Tillslut kommer 2 ambulsanser, 2 brandbilar, en polisbil. Till och med en pressfotograf var där så snabbt (förstår inte hur han fick reda på det så snabbt). Efter det kommer 2 ambulanser till för att det var många skadade. Vi som inte var skadade ställde oss på ett viss ställe för att ambulansen lätt skulle komma åt dom skadade.

Vår lärare förklarar för en elev (Iris, den superglada tjejen) att hon måste leda klassen till Riksdagen. Så hon gör det och alla hänger med. Alla är chockade och pratar högljutt om händelsen. Iris förklarar händelsen för guiden som vi ska ha i Riksdagen och hon förstår. Några klasskamrater kunde inte hänga med in på grund av chocken. Klassen blir tillslut lite lugnare och vi hade en rolig dag på Riksdagen. Jag vet dock inte hur det gick för min klasskamrat som blödde. Heh, jag tror att händelsen finns på i Expressen eller Aftonbladet. Om det gör det lägger jag upp texten här på bloggen.

Bara så ni vet. Efter den här händelsen tänker jag aldrig gå på en buss som är full och tvingas stå upp. Jag såg vad som hände med dom som stod upp. Tjejen som blödde från huvudet stod upp.


Kommentarer

Postat av: Anonym

SV: Tack så mycket! Jo jag mår bra, själv?

2010-09-23 @ 18:10:12
URL: http://vjohnsson.blogg.se/
Postat av: Anonym

SV: Vad bra! Har det hänt nåt roligt i veckan eller så? :)

2010-09-23 @ 18:35:49
URL: http://vjohnsson.blogg.se/
Postat av: Anonym

SV: Det låter jätteroligt ju! Har gjort det flera gånger, min pappa äger fotostudios, det är verkligen jätteroligt! Fotar du mycket? Nej inget speciellt har hänt för mig haha :)

2010-09-23 @ 18:59:24
URL: http://vjohnsson.blogg.se/
Postat av: Anonym

SV: hihi :) Åh vad roligt. Skulle också valt det men kom in på samhäll och valde det istället. Fota är jätteroligt tycker jag :)

2010-09-23 @ 19:03:17
URL: http://vjohnsson.blogg.se/
Postat av: Anonym

- herregud!

2010-09-23 @ 20:48:28
URL: http://dajeroma.blogg.se/

Lanza hårvård upp till 35% billigare Kommentera inlägget här:

Namn:
Daglig besökare?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback