when you meet someone

Hey!

Igår var det städdag i området där Anton bodde och självklart var vi med och städade. Jag städade nog mer än vad jag har gjort på någon annan städdag. Jag bodde också i ett radhusområde förut och då var städdagarna väldigt populära hos barnen och alltid fick man åka med Mats i hans röda flak bland kvistar och annat skräp. Skitungar var vi. Jag hade krattan till hjälp och jag och Sussie försökte även utse ätliga svampar på deras tomt. Vi gjorde det jättefint i alla fall och som belöning fick man en korv och valfri dryck.

Efter timmarna ute i området ställde vi oss i duschen och gjorde oss i ordning för middag hemma hos mig. Våra föräldrar skulle äntligen få träffa varandra. Ett samtal mellan mor och mor räckte tydligen inte. Vi tog med oss kladdkaka som Anton hade bakat. Mamma och pappa bjöd på ett välstädat hus och lax med ris till middag. Till efterrätt åt vi kladdkaka med grädde samt ost och kex. Tiden flöt på och samtalsämnena tog aldrig slut, tack gode gud. Det var otroligt trevligt och det verkade som om föräldrarna kom överens. Jag och Anton väntade oss det värsta dagarna innan middagen eftersom våra föräldrar är så himla olika. Det gick förvånansvärt bra och jag vill gratulera och tacka våra föräldrar.

Till föräldrar; Är det okej om jag och Anton är tillsammans, eller? x)

Kommentarer

Postat av: SANNA

SV: Okej! :D Jag kollar runt på lite bloggar :)

Är allt bra med dig? :)



Ha en bra Söndag!

Kramar

2011-10-02 @ 12:31:01
URL: http://sannaakarin.blogg.se/
Postat av: ANGELICA.BLOGG.SE ♥

skönt att de kommer överrens:D

2011-10-02 @ 16:14:07
URL: http://angelica.blogg.se/
Postat av: Petra

Kika in på min blogg och ställ frågor i fågestunden! http://petragerzen.blogg.se/2011/october/fragestund.html#comment



(ursäkta om du inte gillar såna här kommentarer!)

2011-10-02 @ 17:54:22
URL: http://petragerzen.blogg.se/
Postat av: baglady

Ja...ni verkar ju vara skapta för varann ! Puss och lång kram !:)

2011-10-02 @ 19:49:10

Lanza hårvård upp till 35% billigare Kommentera inlägget här:

Namn:
Daglig besökare?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback