"HEJ, DET ÄR PETER"

Omg. Jag fick just en hjärtattack!

Jag: "Hej, det är Josefine" *hoppas det är någon som vill ge mig jobb*

Man:
"Ja, hej! Det är Peter, din mattelärare"

Här fick jag världens hjärtattack. Och tankar från hur han kunde få tag i mitt nummer och varför han ringer far runt i mitt huvud.

Peter: "Jag vill bara veta vart du var på mattelektionen idag. Du är nämligen inte sjukanmäld..."

Jag: "Eheh, jag vaknade lite sent idag..."

Peter: "Jaha, okej. Jag har kommit på att jag ska ringa mina elever nästa gång dom är borta från lektionerna. Men om du tick tack:ar nästa gång något är på tok så är det grönt."

Peter: "Bara så du vet liksom, så att du inte blir förvånad nästa gång..."

Jag: "Ja, jag blev verkligen förvånad, haha"

Peter: "Haha, men nu vet du det och om du inte gör som jag säger så ringer jag hem istället"

Efter det tog det typ 100 år innan han kunde säga hejdå och lägga på. Det jag undrar nu är om jag verkligen kommer våga möta hans blick igen. Haha, kommer jag ens våga gå på mattelektionerna? Ingen annan lärare ringer hem när någon är borta från lektionen så varför ska han göra det?:o


Kommentarer


Lanza hårvård upp till 35% billigare Kommentera inlägget här:

Namn:
Daglig besökare?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback