Jag är bäst på precis allting och jag tycker att ni ska anställa mig!

Hejsan mina vänner!

I skrivande stund försöker jag komma på vad jag ska skriva i mitt personliga brev. Jag sitter nämligen och skriver CV och personligt brev eftersom jag ska börja söka sommarjobb. För bara 30 minuter sedan ringde jag ner till Willys och frågade om dom hade sommarjobb. 10 minuter efter det och med ett "Skriv ett CV och kom ner med det" i tankarna så började jag skriva. Hittade en skruttig mall som tillsist verkade bra och vips. Jag är klar med mitt CV och ska snart skriva mitt personliga brev. Men vad skriver man egentligen i det brevet? "Jag är bäst på precis allting och jag tycker att ni ska anställa mig!" ? Nja, jag tror nog inte det. Jag ska skicka in mitt CV till alla mataffärer och Lindex, där jag praktiserade när jag gick i 8:an. I sommar SKA jag ha ett sommarjobb och det ska även leda till ett extrajobb!

      

Kommentarer

Postat av: Catarina

Vill också ha sommarjobb!! :) Söker också till varstans men ganska svårt när man inte har några erfarenheter.

2011-01-08 @ 22:06:59
URL: http://catilous.se
Postat av: Natasha Roxy

ganska lätt, allt man skrev i CV fast lite mer utvecklat. Vad du tyckte om det, vad det lärde dig, vad andra tyckte om dig etc etc. Viktigt att komma med bra egenskaper hos en själv men inte överdriva och det enda "dåliga" ska vara bra det med...ungefär som "en svårighet jag har är att jag alltid måste gå den extra milen" eller "jag är alltid först på plats och den sista att lämna för att gå hem" :)

och ja, Nikki är sjukt snygg så den där tatueringen är ett epic fail

2011-01-09 @ 17:58:01
URL: http://crazydoll.blogg.se/
Postat av: Natasha Roxy

jag förstår exakt vad du menar. Blir så trött på "fin blogg!" kommentarerna..visar ju verkligen att de läst eller kollat igenom inlägget.



Just ja, det är alltid ett plus att lägga till varför du skulle vilja jobba på det stället (som Willys eller HM t.ex.) Dvs. "Det skulle lära mig, hjälpa mig att utvecklas på si och så" etc. Även om man inte riktigt tycker så egentligen:D

2011-01-09 @ 18:17:49
URL: http://crazydoll.blogg.se/

Lanza hårvård upp till 35% billigare Kommentera inlägget här:

Namn:
Daglig besökare?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback