Vår förbannade rätt

Tjenis!

Allt bra med er? Jag har precis kommit in och hem efter att ha varit ute i ovädret och i skolan. Det snöar för fullt här i Stockholm, snöflingorna tog en paus förut men jag tror dom har börjat falla igen. Hehe, iallafall. Idag var skolan helt okej. Först hade vi en lektion där halva tiden bestod av en genomgång om Mänskliga rättigheter. Andra halvan satt jag och väntade på att få gå in till skolsköterskan, ni vet en såndär hälsokontroll. När jag väl kom in efter 30 minuter så pratade jag och hon om en sak som bekymrar mig väldigt mycket i hemmet och kollade hur mycket jag vägde och hur lång jag var. Precis som vanligt, you know.

Sedan vart det lunch och vi elever satt och väntade på henne. Henne. Ja, henne. Hon heter Tora Mårtens och har tillsammans med en journalist tagit fram en bok om berättleser av unga i andra länder som har det lite sämre än oss. Ja, tänk att det finns sånna. Det visste ni inte va? Det finns barn i 7 års åldern som har arbetat fram din fina tröja du har på dig just nu ;) Iallafall, dom har åkt runt jorden och fotat och skrivit om de ungas livshistoria. Det bra med den boken är att det inte bara finns historier om barn från andra länder utan barn från Sverige också. På det sättet förstår man hur stort problemet är. Boken är skrivit utifrån Barnkonventionens alla artiklar. En artikel är tex att "Alla barn ska ha rätt att få veta deras egna ursprung".

Tora Mårtens är lika intresserad av att filma som att fota. Ni kan hitta hennes filmer och fotografier på hennes hemsida; www.toramartens.com .


Kommentarer

Postat av: Anonym

sv: håller faktiskt med dig, inte alls värd pengarna!

haha ungefär som jag ser ut när jag kör då, lite lagom livrädd och superkoncentrerad ;)

2010-11-23 @ 17:27:46
URL: http://feliciahaldens.blogg.se/

Lanza hårvård upp till 35% billigare Kommentera inlägget här:

Namn:
Daglig besökare?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback