Tulpaner, tulpaner, här säljs det tulpaner!

Det blev ingen joggingtur utan jag gick istället och sålde tulpaner på min gata. Anledning är för att Vincents klass ska på klassresa och dom ska tjäna ihop en viss summa pengar. Vincent vågade inte gå själv så jag var snäll och hängde med honom. Dock fick man inget tack efteråt men jag fick motion. När jag gick där och sålde så märkte jag en sak. Dom medelklassiga familjerna som på plingade hade gärna köpt om dom hade pengar medans dom rika som hade plånböckerna fulla med pengar vägrade. Jag fick inte ens tala till punkt. Buketterna kostade 50 kr och vi sålde 2/5 buketter. Inte illa inte. Om vi inte hade sålt någonting så hade mamma och pappa fått betala det resterade buketterna.



Min kära broder kom precis hem från ett poolpart i Linköping så jag ska väll hälsa på honom. Vi har glass hemma så det är bäst att jag passar på. Dom brukar ta slut efter några timmar i det här huset men inte den här gången, ovanligt. Vi ses! :)


Kommentarer


Lanza hårvård upp till 35% billigare Kommentera inlägget här:

Namn:
Daglig besökare?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback