Den jobbiga men ändå roliga resan :)

Ja, som ni alla vet så har jag varit ute och rest i Sverige. Det har varit jobbigt men samtidigt jätte roligt. Jag tänkte berätta lite om resan för er läsare :)

Fredag (2 Juli) : Jag, Mattias och hans pappa gick upp vid 08.00 tiden för att hinna med en buss vid City terminalen inne i Stockholm. Vi åt frukost och fixade oss. Sedan tog vi bussen in till Stockholm och sedan hoppade vi på en annan buss. Den bussen skulle ta oss till Mellerud, som ligger nära Göteborg, där Mattias bror(Andreas) bor. Resan tog 10 timmar och vi fick bland annat stanna i Karlstad. När vi var framme i Mellerud så hämtade Mattias bror upp oss. Vi fick gå i cirka 5 minuter och sen var vi framme. Väl hemma hos hans bror så fick man en kram av hans flickvän. Vi kollade runt i lägenheten och den var liten men grymt gullig. Till middag fick vi Chili Con Carne och efter middagen så åkte vi till en strand som hette Vita Sannar. Vita Sannar är en del av Vättern och det var jätte fint men väldigt grunt. Jag badade dock inte men det gjorde dom andra. Efter det åkte vi hem, fikade och spelade Monopol. Sedan somnade vi pladask.



Såhär såg det ut nästan överallt. Det var fint ett tag men sen började man tröttna, hehe :)



Lägenheten var inte så mycket större än sådär. Jag stod i vardagsrummet och fotade och sedan fanns det en hall :)

Lördag (3 Juli) : När vi vaknade nästa morgon vid 08.00 tiden så åt vi frukost och fixade oss. Vi alla var jätte trötta men vi visste att det skulle bli en rolig dag. Idag skulle vi nämligen åka till Liseberg. Resan skulle ta 2 timmar dit och det gjorde det verkligen. Vi hade inga problem när vi åkte på motorvägen och så men när vi väl kom till mitten av allting så fick vi problem. Chauffören(Anna, flickvän till Andreas) klagade hela tiden på att Göteborg var så himla dåligt skyltat och vi kom fel hela tiden. En gång åkte vi till och med på spårvagns vägen och just då var det en spårvagn som kom i full fart. Ni skulle sett våra miner, haha! Det stod verkligen ingen stans vart Liseberg låg. Till slut frågade vi ett par personer och vi förstod. När vi väl kom till Liseberg så beställde vi åkband och så. Sedan började åkandet. Andreas var en sån som ville åka allt och försökte få upp oss i allt. Den första åkturen blev Balder för mig och gissa om jag dog. Haha, jag höll på dö och ändå är jag den som brukar klara det mesta. Hehe, tllslut höll jag mig till dom blöta attraktionerna så som Kållerado och Flumride. Blött och roligt, jag älskade det efter några gånger. Vi åt även middag och sådant där. När vi skulle åka hem hade det passerat 22.00 och en 2 timmars resa väntade oss. Jag var vaken nästan hela resan förutom dom gångerna jag sov på Mattias axel. När vi kom hem var vi jätte trötta så vi landade i sängen.



Framme!!! :)


Fritt fall typ ^^




Ibland fick man sitta och vänta då man inte vågade åka, jag fattar inte...har jag gått och blivit rädd!? -.-'



Jag tyckte att det var coolt...så jag var tvungen att ta ett kort^^



Anna och Andreas, jätte trevliga var dom :)



Hehe, det här ska föreställa en blöt Josefine :)



Jag kommer aldrig glömma den där helvetes backen!

Söndag (4 Juli) : Efter gårdagens bilande hade vi verkligen ingen lust att åka i 4 timmar igen. Men vi ville träffas Andreas och Mattias mamma så vi steg upp. Vi åt frukost och fixade oss. Vi fyllde på alla vattenflaskor vi hade och tog med oss något att äta. Vi satte oss i bilen och sen började resan till ödet. Vi var på väg till Småland och vi visste nästan vart det låg. Men vi klarade oss bra med GPS:en och när vi tillslut kom fram var vi helt sluta. Jag hade as ont i magen och trodde att jag skulle dö. Men deras mamma bjöd oss på räksmörgåsar så jag åt dom. Jag kan dock inte berätta så mycket om hans mamma och vart hon bor och så för det är privat. Dock hade vi jätte roligt och det var roligt att se henne. Det var nämligen första gången så jag var nervös. När vi var klara där så åkte vi hem igen. Vi stannade på vägen och åt en pizza men sedan började resan hem. När vi kom hem så var det exakt som igår, vi landade i sängen och somnade på en gång. Så jävla trött var jag!

Måndag (5 Juli) : Idag skulle vi åka hem till Stockholm efter en grymt rolig resa. Vi åt frukost och packade. Sedan gick vi till bussen som skulle gå vid 10.00. En 7 timmars resa hade vi framför oss och vi uthärtade den. Det var grymt tråkigt och jag fick nästan självmords tankar. Jag var iallafall glad när jag fick låna en Julia tidning av en liten tjej. Jag frågade hennes mamma och hon sa ja men tjejen kollade surt på mig. Aja, vi kom iallafall hem tillslut och gud vilken lättnad det var. Pappa hade köpt glasstårta för att fira att jag hade kommit in på mitt första handsval. Det var jätte gulligt av honom! :) Mattias sov hemma hos mig och vi avslutade kvällen med att gå och lägga oss tidigt.

En underbar resa vart det! :)


Kommentarer

Postat av: Anonym

tänk att det nästan var en månad sen vi var där. Det känns inte så, gud vad jag saknar dig!

2010-07-25 @ 09:21:29

Lanza hårvård upp till 35% billigare Kommentera inlägget här:

Namn:
Daglig besökare?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback