Julafton

Julafton spenderades med 5/6 av familjen och det var helt okej. På morgonen åt vi tomtegröt och lyssnade på julmusik, vilket var en mysig start på julafton. Sedan tog jag en dusch och klädde på mig lite finare kläder (klänning och tunna strumpbyxor) för att åka och önska släkten en god jul. Det var nämligen så att hela släkten förutom familjen Karlsson + Pires firade hemma hos farmor och farfar.

Pappa och jag tog bilen, först till pappas kusin där JAG var tvungen att springa(det var så jävla kallt!) 100 m för att lämna en julklapp till Saga (ni vet?). Fintfint när dom inte ens var hemma. Sedan åkte vi vidare till farmor och farfar där farmor och en av mina 100 (läs: 3) farbröder var. Vi drack gott kaffe och blev bjudna på farmors goda bullar. Med tiden rullade en till farbror in och även min farfar in. När jag och pappa skulle åka hem efter kaffet fick jag även krama lite på min kusiner som precis anlände. Jag kan säga såhär...jag hade hellre spenderat julafton hemma hos farmor och farfar.

Jag och pappa kom hem lagom till Kalle Anka och det förvånade mig att hela familjen satt och kollade. Jag, mamma och pappa satt tätt ihop och satt och frossade i hos lussebullar. Efter Kalle åt vi god mat tills magarna stod åt alla håll. Vi var tvugna att vila magarna innan vi öppnade alla julklappar. Öppnadet gick iallafall på rekordfart eftersom det var så få julklappar. Jag fick 500 kr, träningsbok, träningshandskar, choklad och förutom det ska pappa betala halva mitt träningskort som jag ska köpa sen. Jag älskar allt jag fick!

På kvällen kom Mattias hit och firade med mig och vi öppnade julklappar. Av honom fick jag ett ljus som doftade underbart och två böcker. En av böckerna har jag faktiskt alltid velat ha (a) Efter det fortsatte kvällen och alla låg helt utmattade i soffan med julmat, julmust, lussebullar och pepparkakor i magen!

Vem orkade läsa allt?(a)


Kommentarer


Lanza hårvård upp till 35% billigare Kommentera inlägget här:

Namn:
Daglig besökare?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback