När jag förstod att pengar har ett värde

När jag var lite så fick jag alltid 20 kronor i veckopeng till att köpa godis för. Jag gick alltid ner med en vän eller någon av mina bröder och köpte godis på "Godisboden". Godiset gluffsade jag sedan i mig och tänkte inte mer på det. Det jag inte visste då var att dom där 20 kronorna faktiskt var något användbart som jag kunde köpa någonting annat för. Något mycket bättre och lite mer nyttigare(förhoppningvis). Men en dag försod jag. Jag hade sett och hört hur andra sparade pengar för att köpa den där saken dom ville ha. Så tillslut började jag också med det, att spara pengar alltså. Varje gång jag fick 20 kronor så stoppade jag undan dom. Mamma tyckte att det var smart så jag fortsatte självklart. När jag kände hur plånboken växte och växte så blev jag jätteglad. Så är det även än idag. Jag är inte som alla andra som spenderar mina pengar på onödiga saker hela tiden. Jag slösar inte för skojs skull och jag använder dom bara när jag verkligen behöver. Det är därför jag har så mycket pengar idag, för att jag var så smart när jag var liten. Jag är glad över att jag förstod det i sån ung ålder, istället för senare.

När förstod ni att pengar har ett värde? När började ni köpa något annat en godis för eran veckopeng? :)



Kommentarer


Lanza hårvård upp till 35% billigare Kommentera inlägget här:

Namn:
Daglig besökare?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback