ROCKBJÖRNEN + PATTI SMITH



Hey på er!

Det är lördag och jag har precis käkat lunch hemma hos Anton. Jag tänkte bara meddela att jag lever och berätta lite vad som hänt den senaste tiden. Kommer dock inte ihåg när jag skrev senast. Rockbjörnen i onsdags var så pinsamt att vi gick däirfrån efter ett tag. Jag fick i alla fall se en hel del kändisar och en hel del idoler. Två medlemmar ur Hammerfall, sångaren i In Flames, 3/4 av Crashdïet och självaste Dregen (som jag skrev om i senaste inlägget). Kändisskapet bestod av 99 % b-kändisar, mohahaha. Det enda bra med Rockbjörnen var att Dregen var med och ledde Rockbjörnen. Jag hade nog dragit ifrån mycket tidigare om det inte var för att han var där. Men man såg på honom att han ångrade att han hade tagit åt sig uppdraget. Man såg att han kände sig felplacerad, haha.

I torsdags hade vi friluftsdag och det gick ju som det gick. Haha, jag hoppas att mina klasskamrater njöt. Senare under dagen gjorde jag något mycket fantastiskt. Med Felicia, Sofia och några andra tjejer som sällskap var jag på Patti Smith's signering inne på NK. Väldigt strikt var det och jag hade tänkt få min autograf på en papperslapp. Vad fan tänkte jag? Det är ju Patti Smith! Med min fattiga plånbok halade jag upp 170 kronor för att kunna köpa en samlingsskiva. På den fick jag hennes fina autograf när jag stod där framför henne. Hon satt vid ett bord där hon hade te och mackor med leverpastej på bredvid sig. Innan jag fick tillbaka min signerade skiva skakade jag hand med henne. Magsikt, säger jag bara. Självaste Patti Smith, lllllllllllliksom. Mina ben var som gelé efter det ögonblicket. Jag trodde inte att jag skulle reagera så eftersom hon inte (innan) var så stor i min ögon. Nu är hon gudarnas gud, haha.

När jag och Felicia gick därifrån så kom jag på en sak, angående handskakningen med henne. Hon fick ju sin låt "Because the night" av Bruce Springsteen och då måste dom på något sätt ha träffats. Och då tänker jag såhär...när man träffar någon för första gången så brukar man ju alltid skaka hand med personen. Bruce Springsteen och Patti Smith måste alltså, någon gång bak i tiden, skakat hand med varandra. Och jag har skakat hand med Patti Smith vilket betyder att jag har skakat hand med Bruce Springsteen också. Hahahahahahaha, jag är så CP med min teorier...dream, dream, dream.


Kommentarer


Lanza hårvård upp till 35% billigare Kommentera inlägget här:

Namn:
Daglig besökare?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback