VAN CANTO



Jag tänkte börja tipsa om låtar och band som jag tycker är bra. Typ senaste låten jag fastnat för, senaste bandet jag upptäckt och lite så där. Det är ju ändå det jag älskar, musik alltså :)

Ovan kan ni lyssna på Van Canto. Det har ett coolt sound och om det inte vore för Antons eviga lyssnande på dem så hade jag aldrig upptäckt dem. Jag vet inte riktigt hur jag ska förklara bandet så jag snodde en förklaring från Wikipedia

"Van Canto (även skrivet van Canto) är ett a cappella metal-band från Tyskland som grundades 2006 och består av fem sångare och en trummis. Även om de ofta betecknas som en a cappella-ensemble, använder de riktiga trummor i sin musik, i stället för beatboxing.

Van Canto blandar a cappella-sång med heavy metal, och skapar så vad de själva kallar "a cappella hjältemetal". Endast två av de fem sångarna sjunger i vanlig mening, de andra tre använder i stället sin röst för att imitera gitarr och bas. För att försöka efterlikna de ursprungliga instrumenten använder man sig av förstärkare."


Kommentarer


Lanza hårvård upp till 35% billigare Kommentera inlägget här:

Namn:
Daglig besökare?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback