Yo Soy Feliz

Igår var jag, Mattias och min mamma inne i stan och shoppade. Jag hittade lite kläder jag ville ha men inget vi köpte, hehe. Jag förstår inte varför jag aldrig köper det jag vill ha, kan det bero på min mamma som säger att det kanske finns något bättre i nästa butik? Kanske ;)

Innan vi började shoppa åkte vi och hälsade på två av mammas kompisar i deras butik. På bussen på väg in till stan ringde mamma till Carlo (en av kompisarna) och frågade om boende i Italien (kompisarna har släkt/bor själva i Italien). Jag vill nämligen dit och semestra och det vore ju perfekt om man slapp boka hotell och hålla på. Mamma hann dock inte fråga frågan innan han sa att vi skulle hälsa på dom, när hon sa att vi var på väg in till stan. Vi åkte iallafall dit och pratade + fikade. En sak vi pratade om var att jag kanske ska få ett "mindre" jobb som fotograf till deras hemsida. Det innebär att jag ska fotografera deras produkter, så som kläder och accesoarer. Jag hade kameran med mig så jag fotograferade lite i deras butik. Den är jätteliten men mysig :)


Lil och Carlo, mammas två kompisar. Som jobbar och driver butiken Yo Soy Feliz. Så otroligt underbara och vilken humor dom har!

 Den här klänningen var bara för söt. Det fanns en liten mössa till den också och det roliga är att det är mammas andra kompis som har gjort den här, Maggan :)


Dom hade otroligt fina armband...jag ville köpa ett av dom men jag kommer inte ihåg varför jag inte gjorde det, haha. Otroligt fina!


Dom har jättefina smycken, bland annat ringar, örhängen och halsband. Sedan har dom även kläder men de glömde jag ta kort på, hehe.


Jättefint halsband som skulle kunna passa vilken solbränd brud som helst ;)


I affären kunde man även göra egna halsband av pärlor. Det fanns jättefina pärlor och dom var billiga, som ni ser :)

Det var roligt att få träffa dom igen för dom ger en som mycket energi. Dom är så glada, så himla positiva till allting, vilket jag absolut inte är. Det ska bli roligt att kanske få samarbeta med dom i sommar. Jag och mamma bjöd även hem dom till oss på Midsommar, trevligt trevligt. Det var en underbar dag trots urinvägsinfektionens återkomst! :)


Kommentarer

Postat av: Angelica

Söt liten butik :D

2011-05-10 @ 19:26:12
URL: http://angelica.blogg.se/
Postat av: Jacqueline

Vilka snygga smycken :) Har dom någon webbsida? Trevlig kväll!

2011-05-17 @ 18:14:03
URL: http://jacquelinesporrong.blogg.se/

Lanza hårvård upp till 35% billigare Kommentera inlägget här:

Namn:
Daglig besökare?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback