Gothenburg



Liseberg är roligt...om man inte åker Balder det första man gör och får höjdskräck.

Jag hade tänkt skriva lite om en stad, en stad här i underbara Sverige. Det är inte Stockholm, utan vår andra stora stad...Göteborg. Senast jag var där, var förra sommaren med mitt ex och hans pappa. Vi skulle hälsa på hans bror och hans flickvän som bor i närheten. Vi övernattade där i 3 dagar (under en dag var vi även i Skåne) och vissa stunder var underbara och vissa inte.

Första dagen var vi bara hemma hos dom, åt en mysig middag och spenderade halva natten med Monopol och godsaker. Nästa dag var det planerat att vi skulle åka till Liseberg och ha det grymt roligt. Resan dit tog 4 timmar (om jag inte minns fel) men när vi väl var framme så var vi otroligt ivriga att få komma in. Jag hade aldrig varit där så det var något nytt för mig, jag trodde att det skulle vara ungefär som Gröna lund. Jag hade dock fel, Gröna lund var grymt mycket roligare, och efter att jag hade åkt Balder så var jag så gott som död. Efter Balder åkte jag bara alla vattengrejer för att jag konstigt nog blev rädd för höjder efter den åkturen, haha. Sällskapet var iallafall roligt och jag hade en rolig dag. Åkturerna dit och hem igen var dock inte så roliga...

Trots att jag var i Göteborg i 2 dagar så såg jag inte så mycket av staden. Jag såg Liseberg och all fin grönskan vi brummade förbi på vägen till Liseberg. Det räckte dock var att tycka att Göteborg är en pretty vacker stad. Dock hatar jag trafiken och att dom inte har saker skyltat. Vi fick leta i åratal efter Liseberg och vissa av oss hade inget tålamod alls.

Om ni ska åka till Göteborg måste ni besöka Liseberg, men åk inte Balder! ;)

Kommentarer

Postat av: ANGELICA.BLOGG.SE ♥

haha jag älskar liseberg :D mer än grönalund.. Liseberg är bäst, och balder också :D

2011-07-09 @ 18:58:41
URL: http://angelica.blogg.se/
Postat av: Gniztra

Fin blogg du har:-)

Skulle bli jätteglad om du kolla in på



Gniztra.com



Där finns fake piercing,smycken,hemprylar kläder ja allt en tjej behöver:-)

kram

2011-07-09 @ 20:29:05
URL: http://www.gniztra.com

Lanza hårvård upp till 35% billigare Kommentera inlägget här:

Namn:
Daglig besökare?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback