Dataspel - WOW

När jag hör ordet spel tänker jag oftast på WOW, alltså World of Warcraft. Det är för att min lillebror spelar det dag ut och dag in. En stund innan skola, när han kommer hem från skolan och enda tills han ska gå och lägga sig. Han snackar om olika dräkter, vapen, poäng och hela tiden skriker han "Kan inte jag få lite guld av dig?" när han pratar med någon därifrån. Som storasyster blir jag nästan orolig för honom, hur ska det gå för honom i skolan? Kommer han verkligen klara av skolan så mycket som han sitter vid datorn och spelar? Just nu går han i 8:an och då är det viktigt att tänka på betyg. Men när jag frågar honom så är det enda han säger "Jag bryr mig inte, jag tar det som det kommer". Men om han tycker att det är så roligt så orkar jag faktiskt inte bry mig. Är det roligt så fine...jag är inte hans förälder. Jag antar att det är roligt att träffa nya människor.

Själv gillar jag inte alls dataspel och stör mig mest på dom som spelar. Jag väljer att inte spela för att jag tycker det är tråkigt och jag vill inte bli beroende.

Haha, vad tycker ni om dataspel? Spelar ni något spel och hur ofta? :)


Kommentarer


Lanza hårvård upp till 35% billigare Kommentera inlägget här:

Namn:
Daglig besökare?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback