Chraa Chraa Indian

Äsch. Satte mig här ändå och jag kände att jag ville skriva ett inlägg. Inget allt för seriöst dock då jag inte har den orken. Men just nu sitter jag iallafall och lyssnar på Hoffmaestro vilket har blivit min favorit. Jag kommer böla när jag upptäcker att jag börjar tröttna på dom. Just nu lyssnar jag på Chraa Indian och jag kan inte sluta. Repeat is the shit. Hm, jag kom på att jag kan skriva lite om konserten igår. Vad tycker ni? Äsch, redo?;)

Jag och Mattias kommer till Grönalund vid 18.30 och redan då var det proppfullt. Vi ställer oss någonstans i mitten och finner tusentals som sitter ner. Själv får man stå upp och vänta. Efter 30 minuter så reser sig dom längst fram upp och skapar kaos. Alla som satt ner innan står helt plöstligt upp och springer som inihelvete. Visst, jag är van vid det och hatar när folk gör så. Jag är van vid att det brukar bli lungt efteråt men publiken står och gungar från vänster tilll höger och fram och bak. Man kan inte stå på benen och man får ständigt armbågar i ansiktet och i magen. Fan att folk inte kan bete sig normalt. Rockers är mycket bättre. Jävla fjortis helveten!

Jag, Mattias och en annan kille får tillslut nog och försöker trycka oss bakåt vilket inte är lätt. Jag håller krampaktigt tag i killens arm och tur som var så blev han inte arg. Han tyckte att det var helt okej. Han var min hjälte den dagen. När vi tillslut kom så långt bak att vi kunde andas frisk luft lämnade han oss med ett leende och jag fick fram ett tack. När vi stått där ett tag upptäcker vi att även där börjar det bli proppfullt så vi går ännu längre bak. Där är det helt okej men ändå fullt.

När konserten väl börjar får jag en chock och tänker "Vafan, har ett intro någonsin varsit så här bra, förutom första gången jag såg KISS? Nej! När dom börjar spela får jag en sån jävla kick och jag hoppar, sjunger och dansar. Dom spelar låtar som Young Dad, Seize the Day, Highway Man & I'm Not Leaving Now. Det bästa var väl ändå när jag stod i Mattias famn och han smekte mig på magen under "I'm Not Leaving Now". Såååå jävla romantiskt. Jag måste dock säga att hela framträdandet var underbart. Ni som inte var där eller inte fick komma in missade verkligen något. Det var fantastiskt, utmärkt, brilliant....UNDERBART!

När jag skriver konsert recensioner blir det helt kaos och det är pga att jag vill skriva ner allting jag känner. Allting. Tråkigt nog får jag aldrig med allting. Det är därför det är krångligt och jobbigt att läsa. Ni får ursäkta mig, hehe :]

Nu är jag för trött så jag säger

GODNATT FOLKS!


Kommentarer


Lanza hårvård upp till 35% billigare Kommentera inlägget här:

Namn:
Daglig besökare?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback