Proppmätt

Dagen har varit super för mig. Fast väldigt kall. Jag och min grupp (klassen är indelade i 2 grupper i Foto eftersom vi är så många) åkte som sagt till Skansen idag. Vi åkte dit och var så jävla pepp på att få fota analogt. Vi delades in två och två och fick varsin kamera. Vi fick en rulle med 36 kort, alltså 18 kort var. Vi trodde att 36 kort skulle ta slut snabbt men vi var snåla som attan. Vanligtvis (med en digitalkamera) brukar man ta uppåt 100 bilder på bara några minuter eftersom man kan kolla på dom och radera dom man inte vill ha. Jag och Frida (hon jag tog kort med) hade bestämt oss för ett tema. Vi ville båda ta närbilder så vi bestämde oss för att hitta lugna djur. Vi gick till dom nordiska djuren. Björnarna, järvarna, vargarna, lodjuren, älgarna och hästarna. Dock var vissa av djuren svåra att fota. Ibland var det ett stort galler för eller så var vi för högt upp. Men jag gillade älgarna och hästarna eftersom dom gjorde det enkelt för mig genom att ställa sig vid mig. Hehe. Jag fick väldigt bra närbilder på hästarna, I like that! ;) Dock vet jag inte hur fina dom blir efter framkallningen imorgon. Spännande! ;)


Lilla Frida försöker fota vargarna som hade sitt hem lite långt ner ;)

På vägen hem mötte jag mamma och Maximus, vi gick och handlade och kollade lite i butiker. Sedan kom pappa och hämtade oss och vi åkte ner till pizzerian. Nu är jag proppmätt efter att ha tryckt i mig världens största pizza. Gott var det iallafall :) Nu ska jag ladda upp lite bilder från idag som jag tog med min systemkamera...så stick inte härifrån ;)


Kommentarer

Postat av: Anonym

jag vet inte varför :o

jag har 2 styckna :):)

2010-10-04 @ 19:37:45
URL: http://morgans.nu
Postat av: Anonym

sv. tack så myckeT! :D allt bra med dig? :D

2010-10-04 @ 20:24:49
URL: http://idaelfs.blogg.se/
Postat av: Anonym

Näe, men precis efteråt gjorde det ondast, sedan så kan man självklart inte käka som man vill den första tiden men det är lätt värt det och jag hade inte speciellt ont sedan fast jag inte åt is eller glass :)

2010-10-04 @ 20:26:38
URL: http://mathildaaac.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hejsan!

Jag har frågestund på min blogg och kommer sedan välja ut den som har ställt bäst fråga och ge den personen en länk. Så klicka in och ställ en fråga! KRAM

2010-10-04 @ 20:38:37
URL: http://mathildaaac.blogg.se/
Postat av: Anonym

hej! jag har startat en ny blogg och det vore kul om du ville titta och säga vad du tyckte? fin blogg förresten! :) <3

2010-10-04 @ 22:56:49
URL: http://signesvea.blogg.se/

Lanza hårvård upp till 35% billigare Kommentera inlägget här:

Namn:
Daglig besökare?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback