Mode att skaffa barn?

Gud så skönt med en promenad och lunch efteråt. Det blev ingen kanelbulle men jag ska se till att jag får i mig en senare. Pappa är just nu och handlar så jag måste passa Maximus men efter det ska jag nog se till att vara med någon. Frågade just Tess om hon vill göra något, väntar på svar!;)

Det är en sak jag alltid har velat ta upp här i bloggen. Ni kanske inte har tänkt på det men visst f*n kryllar det av tjejer som snart ska ha barn? Alltså unga bloggare som snart ska ha barn, typ i 14-17 års åldern. När jag läser dom bloggarna undrar jag hur fan dom orkar och varför dom gör det egentligen? För mig känns det som om dom skaffar barn bara för att ha någonting att blogga om. Typ som en modeblogg, istället så har dom i mammablogg där dom skriver om sin graviditet. Efter det att den första unga mamma bloggaren kom har det kryllat av sådana. Haha, människor insåg typ att om jag blir gravid och skriver om det i bloggen så kommer jag få rejält med besökare vilket den första mamma bloggaren fick. För visst ger det rejält med besökare om man skriver att man är 14 år och snart ska föda barn? Det är ju så intressant för man förstår ju inte hur den lilla 14-åringen orkar med det.

Det enda jag tänker på är hur ett barn ska kunna uppfostra ett barn. En 14-åring kan inte ta hand om ett barn. Som 14-åring ska du gå i skolan och leva livet med dina polare. Du ska inte behöva mata, natta och ta hand om ett barn i den åldern. Min värld skulle rasa om det visade sig att jag var gravid. Halva mitt liv skulle försvinna. Jag kan tänka mig att skaffa barn sen, när jag blir äldre. Just nu är jag för ung.

Vad säger ni? Håller ni med mig om att det har blivit ett mode att skaffa barn i tidig ålder? Alltså, bara för att kunna blogga om saken.

 

Panik!


Kommentarer

Postat av: Anonym

haha jag vill åka tillbaka till dit jag var

2010-11-14 @ 16:57:37
URL: http://annaavs.blogg.se/
Postat av: Anonym

Haha... <3

2010-11-14 @ 17:02:12
Postat av: Anonym

jag håller verkligen med dig. tycker det är sjukt att tjejer som är typ 15 år är gravida. hello, var tar deras ungdomsliv vägen? :o

2010-11-14 @ 22:05:02
URL: http://weelcometomylife.blogg.se/

Lanza hårvård upp till 35% billigare Kommentera inlägget här:

Namn:
Daglig besökare?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback