Broken English

Jag måste tipsa om en bok som jag och mamma köpte för ett par månader sedan. Den har bara legat och dammat sedan dess men jag hittade på golvet alldeles nyss och började läsa den. Den visade sig handla om engelska som kan bli fel. Alltså man säger en sak som man tror betyder det man menar men det betyder något helt annat. Tex; det var en nyutnämnd dansk, kvinnlig minister som sa "I am in the beginnig of my period...". Haha, fattar ni? Den är asrolig när man väll förstår vad den handlar om!:)



Vi hittade den på Willys vid ett erbjudande för "Köp två, betala för en". Men den går säkert att hitta någon annanstans också!:)


Kommentarer

Postat av: Anonym

ja ;)

2010-11-14 @ 19:31:13
URL: http://annaavs.blogg.se/
Postat av: Anonym

skojjaru med mig xD du kanske bara läste delen med hunden då :)))

2010-11-14 @ 19:33:48
Postat av: Anonym

glömde skriva att det var ifrån mig :)))

2010-11-14 @ 19:34:20
URL: http://bomman.blogg.se/

Lanza hårvård upp till 35% billigare Kommentera inlägget här:

Namn:
Daglig besökare?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback