Du är inget fetto!

Från 1:an till 6:an så blev jag alltid retad för att jag var mullig. Egentligen brydde jag mig inte om dom som retade mig men det var jobbigt ändå. Varje dag man kom till skolan fick man höra ord som "Fettot kommer" eller "Hon kommer, akta er". Precis som om jag var ett monster eller något. Det var alltid dom smala och hårt sminkade tjejerna eller dom tuffa killarna med ett kilo wax i håret som retade mig. Dom stod i grupper och kollade snett på mig. Jag kommer speciellt ihåg en kille som ALLTID skulle vara taskig mot mig. Ibland slog och knuffade han mig. Jag brydde mig som sagt inte men det har ändå satt sig i mitt huvud.

Nu för tiden är jag normalt smal och inte mullig som förut. Jag bryr mig inte så mycket om att vara smal men det är ändå en grej jag har i huvudet. Jag gymmar inte eller något sådant överdrivet utan jag går långa och snabba promenader med hunden. Att gymma kostar bara pengar och jag springer hellre ute i friska luften. Anledningen till att jag skriver det här är att jag är så himla trött på att man som tjej måste vara smal. Jag är så jävla trött på att man måste ha Size 0 och ha bröstmåttet lika stort som meloner. Man behöver inte vara så himla smal för att en person ska tycka om en. Min pojkvän älskar mig även fast jag inte har Size 0. Dom flesta killar älskar tjejer med hull på kroppen. Dom vill ha något att ta på, det är det som är mysigt :)

Jag vet inte om ni har känt så också men ibland vill jag bara ge upp och äta hur mycket godis som helst. När den känslan kommer så är det bara att proppa i sig. Det här inlägget är inget "alla-är-fina-på-sitt-sätt" eller "det-är-insidan-som-räknas" - inlägg utan jag vill bara föra en åsikt. Istället för att tänka på att du måste gå igenom massa bantningsmetoder så tänk istället på att äta nyttigt. Motionera och ät nyttigt så behåller du iallafall din nuvarande vikt. Lev livet, du har bara ett liv och att ägna sig åt saker du bara mår dåligt av hinner du inte med ;)

Jag är inte imot tjejer som vill gå ner i vikt och tänker på sin egen kropp day and night. Dock är jag ledsen över att det är det enda dom bryr sig om. Det leder oftast till hemskheter :/

Förlåt om det blev mycket men jag hoppas att ni förstod vad jag ville förmedla. Det är mycket viktigt att tonåringar inte tänker för mycket på att gå ner i vikt. Det tillhör tonåren, jag vet, men för vissa kan det gå över gränsen. Det är sorgligt när sådant händer och särkskilt när det i många fall inte går att göra något åt.

Det var min åsikt och nu vill jag höra er! Vad tycker ni om vikt och sådant? Gymmar ni varje dag och är det viktigt för er att vara smala? Kram! :)


Kommentarer

Postat av: Mattias.

Bra skrivet älskling. :) ja äter oftast gott ändå så håller jag mig smal och ja motionerar inte ens. Inte ofta iallafall. De gäller bara att äta på rätta tider och rätt mängder och bra mat. Funkar iallafall för mig. Älskar dig älskling, pussilipuss. :) <3

2010-03-29 @ 22:13:34
Postat av: Anonym

Du är inte normal smal, jag tror att du inte ens väger 50 kg.

2010-03-30 @ 00:32:37
Postat av: hesham

Jag tror att din kropp är perfekt, jag inte tror på gym men jag gör mina egna övningar

2010-03-30 @ 05:42:36
Postat av: The Baglady

Otroligt bra skivet!

Du ÄR perfekt,sunt förnuft kommer man långt på!

Puss och Kram!

2010-03-30 @ 11:40:46
Postat av: steffi okeus

Hej Josefine, hittade din blogg. Skit bra!

Jag gick i din klass 1-6 och en del av 7an. Jag kan inte minnas en enda gång någon kallat dig tjock? Men vad vet jag, brukar inte vara delaktig i sådan skit. Men min tanke om dig är att du alltid vart jätte söt! Du kanske inte minns mig, men jag önskar dig lycka till i livet. Ha det bra.

2010-05-31 @ 20:40:53
Postat av: Steffi Okeus

Hej Josefine, hittade din blogg. Skit bra!

Jag gick i din klass 1-6 och en del av 7an. Jag kan inte minnas en enda gång någon kallat dig tjock? Men vad vet jag, brukar inte vara delaktig i sådan skit. Men min tanke om dig är att du alltid vart jätte söt! Du kanske inte minns mig, men jag önskar dig lycka till i livet. Ha det bra.

2010-05-31 @ 20:42:17

Lanza hårvård upp till 35% billigare Kommentera inlägget här:

Namn:
Daglig besökare?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback