Första dagen på gymnasiet

Jag var jätte nervös på morgonen och hade jätte ont i magen på bussen på väg till skolan. När jag väl skulle gå av så var det jätte många som skulle gå av och gick i samma riktning som jag. Jag gick och gick och kom tillslut till kaféterian där det satt fullt av ungdomar. Jag satte mig på en stol, kollade mig omkring och väntade på att rektorn skulle komma och ropa upp oss. När jag och min klass ropades upp upptäckte jag att det var minst 30 stycken som skulle gå i min klass. En hel drös tjejer och ett par sköna killar. Vissa blyga och andra hur sociala som helst. Väl i klassrummet eller "fotostudion" så började dom prata om information och sedan fick alla presentera sig själv och säga varför man valt linjen. Det vart en hel del intressanta svar faktiskt. Efter det fick vi en rundvandring i skolan och hälsade på lärare som vi skulle ha. Därefter gick vi in i en sal där vi fick en lektion i hur man använder en sida på internet som heter tick-tack. Det är ingenting speciellt, men allt som jag behöver veta finns där så, ja. Jag skickar in mina uppgifter och uppsatser via den sidan tillexempel. Direkt efter den lektionen så gick vi in i en datasal för att skapa ett konto till den där sidan och självklart skulle allt krånlga så vi fick vänta. När alla var klara blev det äntligen lunch. Vi kommer få ett matkort sedan som fylls på med 40 kronor varje dag. För att lärarna ska känna igen oss så gick vi sedan för att ta kort på oss och där fick vi även ett busskort. Efter lite "lekar" i klassrummet så gick hela klassen samlad till busshållsplatsen och åkte hem. Hehe, det var inte så mycket detaljer men man var ju nervös för att göra fel hela tiden. Jag försökte prata med folket och det gick rätt så bra. Vi får se hur det blir, jag hoppas jag får någon att snacka med iallafall :)

Det var första dagen, vi får se hur det går imorgon. Hehe! ;)

Nöjd Josefine med huvudvärk och värk i magen på grund av hunger. Nu ska jag ta en alvedon och berätta om hur det gick på jobbet.




Kommentarer

Postat av: Anonym

Jag har världens vackraste flickvän <33

2010-08-18 @ 19:23:45
Postat av: Anonym

Vad har du börjat för linje? :)

2010-08-18 @ 21:37:48
URL: http://brokenandfixed.blogg.se/

Lanza hårvård upp till 35% billigare Kommentera inlägget här:

Namn:
Daglig besökare?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback