Långfredag - påskmiddag med släkten! :)

Idag är det långfredag och man säger att det var idag som Jesus korsfästes. Anledningen till att det heter LÅNGfredag är för att Jesus fick en lång dag av lidande och att det var fredag. Dock tror jag inte på Jesus och Gud och blablabla så jag bryr mig inte. Men jag tackar Jesus för att jag får vara ledig från skolan idag! ;)

Iallafall, just nu sitter jag och dricker en väldans god smoothie och väntar på att något ska hända. Jag hade bestämt med Sofia att vi skulle åka till Forum Nacka idag men efter ett samtal med pappa så vart det inget med det. Jag ska istället på middag hemma hos farmor och farfar kl.4. Hela tjocka släkten kommer dit och vi ska fira påsken med mat och godis. Trevligt att träffa släkten men ibland kan det bli riktigt tråkigt. Vi får se hur det blir! :)

Solen skiner idag och det är underbart varmt, jag var jätte varm efter bussturen hem från Mattias. Jag blir mer och mer övertygad om att våren och sommaren snart är på väg och det gör mig så himla glad. Det här kommer nog bli en toppen dag, först middag hemma hos f&f och sedan mys med Mattias! :D Vad ska ni göra idag, är ni kanske bjudna på påskmiddag som jag? ;)

Nu tänkte jag dricka upp min smoothie och lyssna på lite musik så vi hörs! :)

Kommentarer


Lanza hårvård upp till 35% billigare Kommentera inlägget här:

Namn:
Daglig besökare?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback